Årets instagramkonto 📱
Årets Instagramkonto tilldelas det konto som Johannes anser vara det allra bästa. Era konton kommer att bedömas utifrån tre huvudkriterier: kvalitet, kvantitet och resultat. Om flera lokalavdelningar delar samma konto, delar de även på en eventuell vinst.
1. Kvalitet: Är bilderna professionella, engagerande och estetiskt tilltalande? Hur väl följer ni UAs kommunikationsguide? Är budskapet ni vill förmedla tydligt och effektivt?
2. Kvantitet: Hur många inlägg har ni publicerat? Har ni en regelbunden närvaro på Instagram? Hur mycket interagerar ni med era följare och andra konton?
3. Resultat: Hur många likes, kommentarer, delningar, sparningar, klick och nya följare har ni fått under perioden? Kan ni påvisa att detta har bidragit till att uppnå era mål, som exempelvis fler medlemmar eller utbildade personer?
Period: 15 sep – 15 mar (6 mån)
Pris: Förstaplats är ett merchpaket till värde av 10 000kr & andraplats till ett värde av 5 000kr.
Rent praktiskt: Samla in data, bilder, mm under perioden. Den 15 mars kommer ni få ett formulär att fylla i där där ni kan bifoga allt möjligt. Där gör ni helt enkelt en pitch för varför just ni ska vinna. Baserat på det som skickas in tas beslut om vinnarna.